33689.jpg

Mitä Narniassa on tapahtunut milloinkin? Narnian aika ja meidän aikamme. Tämä on hauskaa. Ainoa asia, joka minua harmittaa Narnia-kirjoissa, on se että niitä ei ollut silloin kun olin lapsi. Minun lastenikin aikana ne olivat muutamaa kirjaa lukuunottamatta vain englanniksi. Luin niitä lapsilleni suoraan englannista kääntäen ja tyttäreni kertoo luulleensa, että minä, hänen äitinsä olin oikein huono lukemaan. 

68501.jpg

Doverin kirjasta löydetty 1800-luvun koristeaihe. Se voisi kuvata ajurin hevosen Strawberryn muuttumista siivekkääksi hevoseksi. Niin, milloinkahan se tapahtui? Silloin kun Digory..

Tämän blogin kirjoittajakuva on otettu niihin aikoihin, kun aloin lukea ja tutkia Narniaa ja CS Lewisia. Se muutti maailmani, soi minulle paikan jossa viihdyin silloisessa Suomessakin. Narnia-kirjoista tuli osa meidän perheemme elämää. Niin kuin Narniassa, sanoimme usein ja sanomme vieläkin.